لیست اخبار صفحه :27
بومی‌گزینی تنها راه تحقق ارتباط دانشگاه با خانواده نیست
عضو هیات علمی دانشگاه قم گفت؛

بومی‌گزینی تنها راه تحقق ارتباط دانشگاه با خانواده نیست

عضو هیات علمی دانشگاه قم در پاسخ به اینکه آیا بومی‌گزینی تنها راه تحقق ارتباط دانشگاه با خانواده است، بیان کرد: راهکارهای دیگری نیز وجود دارد؛ سند دانشگاه اسلامی به عنوان یک سند بالادستی باید مورد توجه ما باشد؛ اما در جزئیات و روش‌ها باید نگاهمان را جامع تر کنیم و در اجرای آن باید گسترده‌تر عمل کنیم.

صعود تیم طراحی ماهواره مکعبی دانشجویان دانشگاه قم، به مرحله طراحی دقیق و ساخت

صعود تیم طراحی ماهواره مکعبی دانشجویان دانشگاه قم، به مرحله طراحی دقیق و ساخت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه قم تیم طراحی ماهواره مکعبی رَستا از دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم، در مسابقه طراحی ماهواره مکعبی در هماورد ملی کیوست که توسط پژوهشگاه هوافضای ایران و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در بین ۵۰ تیم شرکت‌کننده، موفق به صعود به مرحله طراحی دقیق و ساخت شد.

تاثیر رساله های تقاضامحور در ارتقا رتبه دانشگاه ها

تاثیر رساله های تقاضامحور در ارتقا رتبه دانشگاه ها

معاون پژوهشی دانشگاه قم گفت: رساله‌های دکتری تقاضا محور در هر دو ارتقای استاد و رتبه‌ی دانشگاه تاثیر می‌گذارد، در راستای تحقق این امر نیز در بخش آموزش و پژوهش دانشگاه فعالیت‌های موثری صورت گرفت و ۶۵ مورد در سامانه نان(nan) ثبت شده است.

برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای کمیته ها، کمیسیونها و هیات ممیزه در خصوص وحدت رویه در بررسی پرونده ها در راستای شاخص های ارتقای رتبه دانشگاه

برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای کمیته ها، کمیسیونها و هیات ممیزه در خصوص وحدت رویه در بررسی پرونده ها در راستای شاخص های ارتقای رتبه دانشگاه

در جلسه‌ای که با حضورمعاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه قم و مدیران برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی دانشگاه و اعضای کمیته‌ها کمیسیون‌ها و هیئت ممیزه دانشگاه برگزار شد، در خصوص راه‌های ایجاد وحدت رویه در بررسی پرونده‌ها همسو با شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها که اخیراً از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام ابلاغ گردیده گفتگو و همفکری به عمل آمد.

الهیات ظرفیت بسیار بالایی در رفع نیازهای جامعه دارد

الهیات ظرفیت بسیار بالایی در رفع نیازهای جامعه دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: تمام مشاغل کشور، نیازمند به اساتید، دانشجویان و به‌طورکلی رشته الهیات هستند و الهیات ظرفیت‌های بسیار زیادی در رفع نیازهای جامعه و کشور دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود؛ اما متأسفانه ما آن‌گونه که باید در این مسئله اقدام نکرده‌ایم.

 از مهم‌ترین الزامات تحول علوم انسانی در کشور، بین‌المللی‌سازی این علوم و مشارکت در تولید علم جهانی است.
معاون مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد:

از مهم‌ترین الزامات تحول علوم انسانی در کشور، بین‌المللی‌سازی این علوم و مشارکت در تولید علم جهانی است.

معاون مرکز قرآن و علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در چهارمین اجلاس سراسری دانشگاه‌های الهیات سراسر کشور گفت: تحول علوم انسانی یکی از کارهایی است که دانشکده‌ها می‌توانند با بین‌المللی‌سازی علوم انسانی در دو ساحت انتشار مقاله در مجلات بین‌المللی و انتشار مجله داخلی با استانداردهای بین‌المللی انجام دهند.

مقبولیت بخشیدن به فلسفه و کلام میان عامه مردم؛ کار ویژه دانشکده‌های الهیات
رئیس دانشگاه قم عنوان کرد:

مقبولیت بخشیدن به فلسفه و کلام میان عامه مردم؛ کار ویژه دانشکده‌های الهیات

رئیس دانشگاه قم گفت: بسیاری از دلهره‌های موجود جامعه در میان جوانان مربوط به معرفت و معنای زندگی و درمان این دلهره کار فیلسوف است، بنابراین فلسفه و کلام باید به سطح سوم یعنی مقبولیت در میان عامه مردم ورود کند و این امر یکی از کارها و ماموریت‌های مهم دانشکده الهیات است.

 بعد از حوزه علمیه، سنگین‌ترین وظایف معارفی بر عهده دانشکده الهیات است
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم؛

بعد از حوزه علمیه، سنگین‌ترین وظایف معارفی بر عهده دانشکده الهیات است

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم با بیان اینکه دانشکده‌های الهیات با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر هیئت علمی، نقش بسیار مهمی در گسترش معارف دینی کشور ایفا می‌کنند، عنوان کرد: سه وظیفه اصلی دانشگاه به فرمایش مقام معظم رهبری، تربیت عالم، تولید علم و جهت‌دهی به تربیت عالم و تولید علم است که از مهم‌ترین دانشکده‌ها در تحقق این اهداف دانشکده‌های الهیات کشور هستند و سنگین‌ترین وظایف معارفی بعد از حوزه‌های علمیه بر دوش آن‌هاست.

برای حرکت صحیح یک دستگاه باید به منابع انسانی آن ارزش نهاد

برای حرکت صحیح یک دستگاه باید به منابع انسانی آن ارزش نهاد

دکتر شربتی گفت: برای حرکت چرخه‌ای یک دستگاه باید به منابع انسانی آن ارزش نهاد و ابتدا باید دانست که این منابع انسانی را چگونه باید جذب کرد؛ که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مسئله را به وسیله هسته گزینش حل کرده‌است.

دانشگاه قم، هسته‌ای پیشرو در بین 53 هسته گزینش وزارت علوم

دانشگاه قم، هسته‌ای پیشرو در بین 53 هسته گزینش وزارت علوم

دکتر ظروفی گفت: از جمله اقدامات هسته گزینش ایجاد جلسات هم‌اندیشی مدیران هسته‌های اجرایی گزینش و تاکید بر انتقال شفاف و واضح رسالت هسته گزینش به مخاطبین و تقویت جایگاه گزینشی هسته‌ها با وضع قوانین و مقررات لازم در تمامی بخش‌ها بوده که با توجه به رعایت این مسائل، دانشگاه قم جزو هسته‌های پیشرو و فعال در بین 53 هسته وزارت علوم شناخته شد.

گزینش بهترین‌ها؛ کاری هماهنگ با نظام تکوین و تشریع

گزینش بهترین‌ها؛ کاری هماهنگ با نظام تکوین و تشریع

دکتر شریفی گفت: زندگی سرشار از موقعیت‌های گزینشی است و در هر موضوع نسبت‌به هر مسأله‌ی معیارهای خاص وجود دارد. انتخاب کارکنان و خادمان یک مجموعه نیز معیارهایی دارد و ما به‌عنوان مسئولین گزینش در حوزه دانشگاه، در مسئله انتخاب کارکنان و یا به تعبیر وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر زلفی گل «یاوران علمی» وظایف خاصی داریم و باید معیارهای ویژه‌ای را در این خصوص در جهت گزینش بهترین‌ها در نظر بگیریم.

احیا و هدفمندسازی حوزه بورسیه دانشجویی در دولت سیزدهم

احیا و هدفمندسازی حوزه بورسیه دانشجویی در دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه قم گفت: در دولت سیزدهم با کار جهادی فضای بورس و پرداخت شهریه به دانشجو به صورت هدفمند همراه با آئین‌نامه‌های مشخص، اساس‌نامه‌های مشخص و با گفت و گو با مراکز و سازمان‌های دیگر احیا و تا حدی عملیاتی شد و باید با تلاش جدی به صورت کامل عملیاتی گردد لازم به ذکر است این امر در وزارت علوم بی سابقه است.

تاریخ آخرین به روز رسانی: 1404/06/29 04:20