بازدید نماینده رئیس آزفای قم از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بغداد
نماینده رئیس آزفای قم از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بغداد بازدید کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم مطرح کرد؛
هنر بلاغت؛ کلیدی برای فهم عمیقتر
دکتر محمدرضا موحّدی بیان کرد: علم بلاغت صرفاً یک دانش جامد دانشگاهی نیست، بلکه هنری است که به مخاطب کمک میکند تا به فهمی عمیقتر از متون دست یابد و در نتیجه، لذت بیشتری از آن ببرد.
در گفتگو با رئیس دانشگاه قم بررسی شد؛
تبلیغ دینی در عصر هوش مصنوعی؛ آیا منبر سنتی همچنان کارایی دارد؟
رئیس دانشگاه قم گفت: امروز نرمافزارهایی وجود دارد که امکان «گفتوگو با احادیث» یا «گفتوگو با تفاسیر» را فراهم میکند. یک مبلغ با استفاده از این سامانهها میتواند در هر موضوعی به منابع گسترده و معتبر دسترسی پیدا کند.
کسب رتبه «ب» نشریه پیشرفتها در تحقیقات مواد و انرژی
نشریه Advances in Energy and Materials Research (پیشرفتها در تحقیقات مواد و انرژی) موفق به کسب رتبه «ب» از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.
آیتالله محمدی عراقی: هنرِ کاسبی امتداد ایمان و مردانگی او بود
مسئول دفتر مقام معظم رهبری در استان قم، در آیین بزرگداشت زندهیاد محمد کاسبی، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، گفت: مرحوم کاسبی هنرمندی بود که از آغاز راه تا واپسین روزها، ایمان، صداقت و عشق به مردم را با هنر درآمیخت و هرگز از مسیر انقلاب فاصله نگرفت.
رئیس دانشگاه قم:
هنر و جهانبینی در آثار محمد کاسبی پیوندی ناگسستنی داشت
رئیس دانشگاه بین المللی قم، در مراسم بزرگداشت هنرمند پیشکسوت و انقلابی، زندهیاد محمد کاسبی، با اشاره به نقش پیام و جهانبینی در هنر، تأکید کرد: آثار این هنرمند نه تنها نمایشی، بلکه حامل ارزشها و پیامهای عمیق انسانی و اسلامی بود.
دختر زندهیاد محمد کاسبی: پدرم عاشق امیرالمؤمنین(ع)، مردم و انقلاب بود
دختر مرحوم محمد کاسبی در مراسم بزرگداشت پیشکسوت انقلاب اسلامی، زندهیاد محمد کاسبی، با بیان اینکه «پدرم اهل شعار نبود و عشق به ولایت و مردم در عمق وجودش جریان داشت»، گفت: او در تمام لحظات زندگی با ایمان، عشق و اخلاص زیست و هنر خود را در خدمت مردم و انقلاب قرار داد.
رئیس پردیس خواهران دانشگاه قم:
دانشجویی یعنی پروانه شدن
رئیس پردیس خواهران در جمع نودانشجویان گفت: دانشجو شدن یعنی پروانه شدن؛ یعنی از پیله خارج شدن، رشد کردن و بزرگتر شدن. این رشدیافتگی، معیارها و نشانههایی دارد که میتوان توسط آنها دانشجوی رشد یافته را شناخت.
رئیس دانشگاه قم:
فرصتهای دوران دانشجویی را غنیمت شمارید و مراقب راهزنان علم باشید
رئیس دانشگاه قم در جمع نودانشجویان گفت: کسی موفق و برنده خواهد شد و موفقیت بهدنبال او خواهد گشت که فرصتهای دوران دانشجویی را غنیمت شمرد و به حواشی نپردازد. راهزنان بسیاری در علم وجود دارند که نگاههای بلند و تعالیجویانهی شما را خاموش خواهند کرد؛ لذا باید مراقب باشید و فرصتها را غنیمت شمارید.
رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد:
فرهنگ؛ کلید پیشرفت جهاد دانشگاهی در علم و فناوری/ لزوم مقابله با ناامیدی نسل جوان
رئیس جهاد دانشگاهی در نود و سومین گردهمایی معاونان فرهنگی این نهاد تأکید کرد: قدرت و پیشرفت جهاددانشگاهی در گرو تقویت بخش فرهنگی است و تمامی دستاوردهای علمی و فناوری این نهاد ریشه در تأثیرگذاری و نقش تعیینکننده فرهنگ دارد.
رئیس دانشگاه قم گفت:
دشمن تمام تلاش خود را جهت تضعیف علم و دین کشور بهکارگرفتهاست
رئیس دانشگاه قم گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری پایههای شکلگیری انقلاب اسلامی بر دو رکن اساسی علم و دین استوار شده است. این دو، نیروهای محرکه و اقتدارآفرین نظام ما هستند و دشمنان در جنگ تمامعیار خود، تمام تلاششان را به کار بستهاند تا این دو ستون را تضعیف و نابود کنند.
حضور دانشگاه قم در رتبهبندی بینالمللی تایمز ۲۰۲۶
دانشگاه قم با حضور در رتبهبندی بینالمللی تایمز ۲۰۲۶، جایگاه خود را در میان دانشگاههای برتر جهان تثبیت کرد.
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه قم مطرح کرد:
کتابخانه ها در ارتقای کیفیت پایان نامهها نقش کلیدی دارند/ انتقال تمامی فرآیندهای ثبت پیشینه، پروپوزال و مشابهت یابی پایان نامهها به کتابخانه های دانشگاه
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه قم با اشاره به انتقال فرآیندهای ثبت پیشینه، پروپوزال و مشابهت یابی پایان نامه ها به کتابخانه های دانشگاه، از قرارگیری دانشگاه قم در فهرست ده دانشگاه برتر کشور در این حوزه خبر داد و بر نقش کلیدی کتابخانه ها در ارتقای کیفیت پایان نامه ها تأکید کرد.
اولین نشست کمیته پدافند غیرعامل استان در دانشگاه قم برگزار شد
اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل استان در حوزه آموزش عالی با حضور رئیس دانشگاه قم و رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان، در دانشگاه قم برگزار شد.
رئیس دانشگاه قم گفت:
رویکرد «تلفیقی» و روش «از مسئله به مبنا»؛ دو ویژگی ممتاز اندیشه اخلاقی آیتالله مهدوی کنی
رئیس دانشگاه قم، «رویکرد تلفیقی» در بهرهگیری از منابع و روش منحصربهفرد «حرکت از مسئله به مبنا» را دو ستون اصلی و وجه تمایز نظام اخلاقی ایشان دانست که بُعد تربیتی و اثرگذاری عمیقی به آثار وی بخشیده است.
