اولین جلسه حضوری شورای کلینیک حقوقی دانشگاه قم برگزار شد
اولین جلسه حضوری شورای کلینیک حقوقی دانشگاه قم در محل اتاق جلسات ریاست دانشگاه مورخ 19 مهر 1402 با حضور معاونت محترم پژوهشی دانشگاه و ریاست محترم دانشکده حقوق و اعضای این شورا برگزار شد.
اعضای حقیقی و حقوقی این شورا شامل نمایندگان ریاست دانشکده حقوق (دکتر محجوب به نمایندگی از دکتر شبیری زنجانی)، معاونین دانشکده حقوق (دکتر ضیایی و دکتر فتحی)، مدیران گروههای علمی دانشکده حقوق (دکتر حسینی به نمایندگی از دکتر حسنزاده و دکتر ستایشپور به نمایندگی از دکتر فضائلی و دکتر مشهدی به نمایندگی از دکتر دبیرنیا و دکتر بختیاروند به نمایندگی از دکتر شبیری زنجانی و آقای رسولخانی به نمایندگی از دکتر فتحی)، یک عضو با تخصص داوری (دکتر سلطانینژاد)، یک عضو با تخصص وکالت (دکتر ثقفی) و یک عضو با تخصص قضاوت (جناب آقای ملیحی) میباشد.
در این جلسه ضمن انتخاب مدیر کلینیک و تصمیمگیری راجع به قلمروی فعالیت کلینیک حقوقی نسبت به امضای اساسنامه نیز اقدام گردید.
ارائه خدمات بالینی و کاربردی از طریق ارتباط اساتید و دانشجویان دانشکده با جامعه، تمرین و تقویت اخلاق حرفهای حقوقی و رعایت موازین شرعی در مشاغل حقوقی، ایجاد زمینه آشنایی اساتید و دانشجویان دانشکده با نیازهای واقعی جامعه، آمادهسازی دانشجویان برای اشتغال و کارآفرینی، درآمدزایی در عین توسعه فرهنگ کار داوطلبانه و نوع دوستانه و حمایت از اقشار ضعیف جامعه، ایجاد سازش و مصالحه میان اصحاب دعوا قبل از رجوع به محاکم قضایی و داوری، آموزش و ارزیابی برخی دروس رشتههای حقوق در کلینیک از اهداف این کلینیک میباشد.
لازم به ذکر است تأسیس کلینیک حقوقی دانشگاه قم در تاریخ 27/1/1402 در شورای پژوهشی دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.
