يكشنبه 5 خرداد 1398   13:34:21
کتابخانه کوثرکتابخانه کوثر
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 628625
تعداد بازديد از سايت: 74719865
تعداد بازديد زيرپورتال: 628625
اين زيرپورتال امروز: 83
در امروز: 15693
اين صفحه امروز: 83
شنبه 20 اسفند 1390 معرفي بخش مجموعه سازي كتابخانه كوثر
 
الف) بخش مجموعه سازي
كتابداران اين بخش:                                                                                                                                                                      
   
مريم خوش نژاد
    پروين گودرزي(منابع غيركتابي)
اين بخش مسئوليت گردآوري منابع علمي اعم از كتاب، نشريه، مواد ديداري ـ شنيداري و ... را به عهده دارد. سفارشات براساس درخواست هاي استادان و دانشجويان و بنا به نيازهاي آنها در زمينه هاي موضوعي مختلف صورت مي پذيرد كه معمولاً از طريق خريد از نمايشگاه هاي كتاب و نيز ارتباط با ناشران و كارگزاران مختلف انجام مي شود.
 
· گردش كار در بخش مجموعه سازي منابع كتابي
1-تدوين فرمهاي مربوط به سفارش كتاب؛
2-دريافت فهرست هاي درخواست كتاب از بخش هاي مختلف كتابخانه؛
3- جمع آوري فهرست كتاب هاي مورد نياز اساتيد، دانشجويان و گروه هاي آموزشي؛
ـ يكي از شيوه ها استفاده از برگه هاي درخواست است.
4-جمع آوري انواع كتاب شناسي ها و كاتالوگ هاي ناشران جهت انتخاب كتاب؛
5 ـ ارجاع منابع فوق به گروه هاي آموزشي جهت ارائه نظر كارشناسي آنها؛
6ـ كنترل و بررسي فهرست آماده شده با مجموعه موجود جهت حصول اطمينان از تكراري نبودن آنها در صورت خريد؛
7- كنترل تعداد نسخه هاي لازم براي هر عنوان؛
8ـ تعيين سقف اعتبار براي گروه هاي مختلف؛
9ـ حذف و اضافه نمودن اقلام درخواستي متناسب با بودجه تخصيصي (براساس اولويت)؛
10- ورود اطلاعات كتابشناختي منابع درخواستي و تنظيم براساس ناشر جهت سهولت در خريد؛
11- اقدام براي تكميل جلدهاي ناقص؛
12ـ سفارش خريد يا اقدام براي تهيه منابع:
 ـ نمايشگاه
 ـ كارگزار
13ـ دريافت كتابها و منابع سفارشي و مطابقت آنها با فاكتورها جهت حصول اطمينان؛
14- پيگيري سفارشهاي انجام شده و ...؛
15ـ وارد كردن اطلاعات كتاب در فرم هاي اعلام وصول (رايانه اي)؛
16- ارسال فاكتورها همراه با فرم تكميل شده (اعلام وصول) به حسابداري جهت تسويه حساب؛
17ـ برگزاري نمايشگاهي از كتاب هاي خريداري شده (در صورت امكان)؛
18ـ ارائه گزارش از كل فعاليت هاي انجام شده با توجه به درخواست هاي موجود.
 
·     گردش كار در بخش مجموعه سازي منابع غير كتابي از قبيل نشريات و ...
1ـ تهيه و جمع آوري فهرست منابع مورد نياز از سوي اساتيد، دانشجويان و گروه هاي آموزشي، همچنين از طريق جست و جوي  فهرست هاي ناشران و مراكز و بانك هاي اطلاعاتي؛
2ـ تعيين سقف اعتبار براي گروه هاي مختلف؛
3ـ حذف و اضافه نمودن اقلام درخواستي با توجه به نظر مديران گروه آموزشي و متناسب با بودجه تخصيصي(براساس اولويت) ؛
4-اقدام براي تكميل منابع ناقص؛
5ـ سفارش منابع درخواستي از سه طريق:
  ـ نمايشگاه مطبوعات (آبانماه هر سال)
  ـ ارتباط با خود مراكز و نشريات جهت سفارش(تنظيم درخواستها)
  ـ از طريق كارگزار (تنظيم قرارداد بين دانشگاه و كارگزار)
6ـ ارجاع مدارك مربوط به بانك جهت پرداخت وجه؛
7ـ كنترل اقلام درخواستي و مطابقت آنها با رسيد بانكي جهت حصول اطمينان؛
8ـ ارسال مدارك مربوط به همراه رسيد بانكي براي مراكز و نشريات از طريق فاكس يا پست سفارشي؛
9ـ تنظيم استناد مربوط (تكميل فرم اعلام وصول) به همراه رسيد بانكي و ارائه به مسئولان امور مالي؛
10ـ بايگاني اسناد و مدارك مربوط جهت پيگيري در صورت بروز اشكال؛
11ـ تهيه گزارش از فعاليت هاي صورت گرفته با توجه به درخواستها.
تعداد بازديد اين صفحه: 10809
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

كتابخانه كوثر - واحد خواهران دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما